December 21, 2013

Blue and silver

So, what if Elsa said the 5th theme from the 'Getting ready for Christmas' challenge should be "Blue and silver" ? I went for some silver glitter, so I hope she won't mind... Who minds too much glitter, anyway ? :D

Și ce dacă Elsa a spus că cea de-a 5-a temă din provocarea 'Ne pregătim pentru Crăciun' ar trebui să fie „Albastru și argintiu” ? Eu am ales un glitter argintiu, așa că sper că nu se va supăra... Pe cine deranjează prea mult glitter, oricum ? :D



I chose a sparkly dark blue nail polish as a base coat and then took a silver glitter to make a gradient on half of the nails starting from the cuticle area (I used this method and it's the best so far). On two of the nails I decided to extend the glitter on the whole nail for even more sparkle. This glitter nail polish has tiny silver particles and some larger ones in red, blue and green. This is what makes it even more Christmas-appropriate. I even think I got the right shade of blue for those wanting something different from red and green for this time of the year.

Am ales un albastru închis sclipicios ca și bază, apoi am folosit un glitter argintiu pentru a face un gradient pe jumătatea unghiei, începând din zona cuticulelor (am folosit această metodă și e cea mai bună de până acum). Pe două dintre unghii am decis să extind gradientul pe toată unghia pentru și mai multă strălucire. Acest lac de unghii cu glitter are particule argintii foarte mici și unele mai mari pe roșu, albastru și verde. Asta îl face să fie și mai potrivit pentru Crăciun. Chiar sunt convinsă că am ales și nuanța potrivită de albastru pentru cine își dorește ceva diferit de roșu și verde pentru perioada aceasta a anului.





I have been wearing this manicure for the whole week now, and it still didn't chip. I really like it and I will miss it very much. I'm very sorry I couldn't post this article sooner. With Christmas right around the corner, in the past two weeks I found it more and more difficult to make time for new manicures or articles on my blog. However, starting today I'm in holiday, so I hope I will have more time to show you more manicures. Take care ! :)

Am purtat această manichiură toată săptămâna și tot nu s-a stricat. Îmi place foarte mult și îmi va lipsi. Îmi cer scuze că nu am reușit să postez acest articol mai devreme. Crăciunul se apropie și în ultimele două săptămâni mi-a fost tot mai greu să îmi fac timp pentru noi manichiuri sau articole pe blog. Cu toate acestea, începând de astăzi sunt în concediu, așadar sper că voi avea timp să vă arăt mai multe manichiuri. Aveți grijă de voi ! :)




4 comments:

  1. Se vede tare frumos sclipiciul pe unghiutele tale <3 imi place manichiura!

    ReplyDelete
  2. I'm drooling over your nails! They're beautiful, and this mani is awesome!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Noooo, stop drooling, or you'll ruin them !!! :D Just kidding, thank you, Elsa ! :*

      Delete